Choć na zachodzie pojęcie event marketing pomyślnie funkcjonuje już od kilkudziesięciu lat, to w Polsce jest stosunkowo nowe, a wiele firm podchodzi do niego z zaskakującą nieufnością. Szkoda, bo ta innowacyjna forma nie tylko charakteryzuje się świeżością atrakcyjną dla konsumentów, ale też pozwala na zbudowanie długotrwałych relacji z reklamowaną marką. Czym jest event marketing? Jak zdobyć wiedzę z jego zakresu?
Event marketing to nowa forma marketingu polegająca na komunikacji z klientami za pomocą różnego rodzaju wydarzeń. Innymi słowy, w ramach działań reklamowych tego rodzaju firma organizuje szkolenia, wyjazdy, zawody czy koncerty, które firmowane są przez reklamowaną markę. W ten sposób odbiorcy budują w głowie pozytywny wizerunek firmy i kojarzą ją z przeżytymi dobrymi chwilami. W przypadku mniejszych przedsiębiorstw ta forma marketingu pozwala też na zbudowanie sieci dobrych powiązań z innymi podmiotami działającymi na rynku.
Jak każda inna forma marketingu, event marketing wymaga dużej wiedzy oraz zdolności efektywnego zarządzenia środkami na reklamę. W końcu organizacja wydarzeń czy branie udziału w konferencjach i targach to drogie przedsięwzięcia, z których należy wyciągnąć maksimum efektów. Warto jest zainwestować w zasoby ludzkie i szkolenia z event marketingu, takie jak np.: https://emtg.pl/incentive-travel-manager-praca-na-krancach-swiata/. W ten sposób można zdobyć bezcenną wiedzę, która wpłynie na lepsze funkcjonowanie firmy i efektywniejsze gospodarowanie środkami na reklamę.