Układ zawieszenia w samochodach osobowych można podzielić na dwie części. Pierwsza z nich to podwozie, a druga to układ zawieszenia.
Podwozie to główna rama, w której mieszczą się wszystkie podzespoły i podtrzymuje je na miejscu, a także zapewnia ochronę przed uszkodzeniami. Posiada również szereg innych funkcji, które pomagają zachować bezpieczeństwo na drodze i ułatwiają prowadzenie pojazdu.
Układ zawieszenia składa się z czterech głównych elementów:
Służą one do podtrzymywania ciężaru Twojego pojazdu i absorbowania niektórych nierówności na drodze, abyś nie odczuwał ich tak bardzo podczas jazdy. Robią to poprzez ściskanie, a następnie powrót do pierwotnego kształtu, gdy nie są ściskane.
Kompresor jest odpowiedzialny za zapewnienie ciśnienia powietrza do poduszek powietrznych. Znajduje się pod maską i można się do niego dostać po zdjęciu panelu na górze wnęki silnika. Kompresor BMW czy też innej marki samochodu jest podłączony do przełącznika elektrycznego, który aktywuje go w razie potrzeby. Po aktywacji zaczyna pompować powietrze do poduszki, aż do osiągnięcia maksymalnego limitu ciśnienia.
Ich zadaniem jest pochłanianie wstrząsów podczas uderzenia w nierówności lub wyboje na drodze, co sprawia, że jest ona znacznie gładsza dla kierowców, którzy jadą po nierównym terenie. Robią to poprzez ściskanie w momencie uderzenia, a następnie powracają do swojego pierwotnego kształtu.