W ruchu drogowym wykorzystuje się bardzo wiele rodzajów świateł i sygnalizatorów. Jedne z nich dotyczą robót drogowych i ustawiane są zawsze wtedy, gdy jezdnia jest zwężona lub wymagane jest przeniesienie ruchu na inną jej część. Aby nocą kierowcy byli w stanie dostrzec przeszkodę, słupki ograniczające pasy ruchu na jezdni muszą być wyposażone w odpowiednie oświetlenie ostrzegawcze, najczęściej koloru żółtego lub pomarańczowego, czasami czerwonego. Niestety nie wszędzie jest dostęp do energii elektrycznej, dlatego też wiele lamp zasilanych jest z akumulatorów.
Ponieważ większość nowoczesnych słupków sygnalizacyjnych jest wykonana z użyciem energooszczędnych diod LED, nie ma już konieczności stosowania bardzo dużych akumulatorów. Współczesne elementy do lamp takie jak baterie, wykonane są przede wszystkim tak by nie były zbyt ciężkie, nie zajmowały dużo miejsca, oraz by była możliwość łatwej ich wymiany. Stąd też pojemność elektryczna jest dostosowana tak, by pozwalała na ciągłą pracę oświetlenia przynajmniej przez kilkadziesiąt godzin.
By akumulatory nie musiały być zbyt duże, często do urządzeń bezpieczeństwa ruchu takich jak słupki ostrzegawcze, stosuje się dodatkowo małe panele słoneczne. Dzięki temu bateria jest ładowana za dnia, gdy oświetlenie nie musi pracować, a energia wykorzystywana w nocy. Pozwala to na jeszcze większe skrócenie interwału wymiany akumulatorów na nowe, a także na konstrukcję baterii o jeszcze bardziej kompaktowych wymiarach.