Zdecydowana większość osób w społeczeństwie to wzrokowcy. To istotna informacja dla marketingowców, którzy w ten sposób tworzą swoje kampanie reklamowe. Poprzez odpowiedni dobór kolorów, kształtów, a wreszcie grafiki mogą stworzyć narzędzia, które zwiększą sprzedaż. Obraz pozwala klientom lepiej zapamiętać produkt i później go wybrać.
Jeśli chodzi o standy kartonowe producent oferuje naprawdę różnorodny ich wybór. Od klasycznych, jednokolorowych półek, których zadaniem jest przechowywanie produktów poprzez wyraziste, dopasowane do konkretnego artykułu projekty, które tworzą z nim spójną całość zachęcającą do zakupu.
Najważniejsze, aby produkt wyróżniał się dobrą jakością, ponieważ również pełni to istotną rolę w jego odbiorze przez klientów. Standy reklamowe to nie tylko nośniki informacji – mogą pełnić też rolę promocyjną. Warto więc dokładnie zaplanować ich wygląd, ułożenie, jak i zatowarowanie. Wszystkie te elementy mają później wpływ na efektywność sprzedaży i zyski firmy.
Omawiane narzędzia marketingowe to zaledwie mały procent aktywności w tym obszarze. Warto również zwrócić uwagę na tradycyjne jej formy, czyli ulotki i broszury, które mogą być zresztą świetnym uzupełnieniem standów. Zwykle znajdują się na nich ważne informacje dotyczące produktu lub usługi, ale również w tym przypadku kluczowe jest wykonanie. Szata graficzna powinna być zatem przejrzysta i atrakcyjna wizualnie, a hasło reklamowe wpadające w ucho i łatwe do zapamiętania.