Dziś prawie każda firma budowlana ma do dyspozycji dźwig samochodowy. Niezależnie od tego, czy jest to jednostka prywatna, czy wynajmowana, to w przypadku awarii operator dźwigu samochodowego musi rozwiązać wiele problemów na miejscu.
Jedną z takich awarii jest niewystarczająca prędkość pracy dźwigu. W takim przypadku maszyna pracuje tylko przy niewielkich obciążeniach. Możliwą przyczyną problemu jest wyciek hydrauliczny. Wtedy konieczna jest wymiana niektórych elementów. Jeżeli przyczyną jest niewspółosiowość napędu sterującego silnikiem, to po sprawdzeniu jego prędkości operator dźwigu musi wyregulować napęd.
Nadmierny wyciek w silniku hydraulicznym może również spowodować pogorszenie wydajności żurawia samochodowego. W takiej sytuacji należy wymienić pompę (silnik hydrauliczny). Do oczywistych nieprawidłowości w działaniu tego typu sprzętu należy zaliczyć nieumiejętność obsługi uchwytu sterującego wciągarką w pozycji roboczej. Jeśli przyczyną zakłócenia jest wadliwe działanie hamulca, należy go wyregulować. Jeśli podczas sprawdzania zaworu BH1 operator dźwigu zauważy, że nie jest on zamknięty, można go zamknąć za pomocą klucza. Problemy mogą również wystąpić, gdy otwory w zaworach hamulcowych są zatkane lub nieprawidłowo wyregulowane.
Skutkuje to brakiem możliwości opuszczenia ładunku i wciągnięcia sekcji belki polowej podczas pracy z ładunkami ponadgabarytowymi. Jeśli otwory w zaworach zostaną oczyszczone, przepłukane i wyregulowane, maszyna powinna wznowić prawidłową pracę. Jeżeli sekcje wysięgnika nie zostaną schowane, usterka ta może spowodować zatrzymanie pracy żurawia samochodowego. Najbardziej prawdopodobne przyczyny tego problemu to otwarty obwód w cewce hydraulicznej lub przepalona cewka. Podczas sprawdzania, przerwanie obwodu jest naprawiane lub cewka jest wymieniana. We wszystkich wyżej opisanych problemach mogą oczywiście pomóc specjaliści. Takich znajdziemy pod adresem https://hydrotop.net/serwis-hds/.