Program lojalnościowy pozwala nagradzać klientów za ich lojalność i zachęcać ich do wydawania u Ciebie więcej pieniędzy. Korzyści z tego typu programu mogą być znaczące zarówno dla Twojej firmy, jak i dla Twoich klientów.
Korzyści z programu lojalnościowego obejmują:
Programy lojalnościowe pomagają budować relacje z klientami poprzez nagradzanie ich za powtórne zakupy, polecanie i inne działania, takie jak oglądanie filmów czy wypełnianie ankiet. Pomaga to spersonalizować doświadczenia każdego klienta, dzięki czemu czuje się on doceniony przez Ciebie i chce kontynuować współpracę z Tobą. Każdy program lojalnościowy przykłady którego znajdziesz w różnych firmach wpływa pozytywnie na wizerunek Twojej firmy, dlatego warto je wykorzystać!
Wykazano, że programy lojalnościowe zwiększają przychody o 5-30% na sklep w ciągu roku, w zależności od rodzaju oferowanego programu i ilości włożonej w niego pracy. Dzieje się tak dlatego, że im więcej klientów bierze udział w programie, tym więcej pieniędzy wydają oni na usługi lub produkty oferowane przez Twoją firmę, co zwiększa ogólne przychody Twojego biznesu. Należy pamiętać, że ten wzrost jest realizowany tylko wtedy, gdy program lojalnościowy jest właściwie wdrożony, dlatego tak ważne jest, aby włożyć w to czas i wysiłek.