Wielu pracodawców wymaga od kandydatów złożenia CV, które zawiera dokumenty Microsoft Word i prezentacje PowerPoint. Ponadto wiele firm używa programów Microsoft Office do tworzenia własnych materiałów marketingowych, w tym broszur i stron internetowych. Jeśli nie posiadasz tych umiejętności, możesz być w niekorzystnej sytuacji.
PowerPoint to kolejny popularny program, który pozwala użytkownikom tworzyć prezentacje z tekstem i obrazami, a także klipami wideo i plikami muzycznymi. Niektórzy myślą, że PowerPoint służy tylko do tworzenia prezentacji biznesowych, ale może być również używany do innych celów, takich jak tworzenie CV lub portfolio.
Excel to program do tworzenia arkuszy kalkulacyjnych, który umożliwia tworzenie i edytowanie arkuszy kalkulacyjnych, czyli tabel informacji zorganizowanych w wiersze i kolumny. Częstym zastosowaniem Excela jest tworzenie budżetów lub śledzenie wyników giełdowych. Podobnie jak w przypadku PowerPointa, firmy często mają swoje własne standardy formatowania arkuszy kalkulacyjnych, dlatego ważne jest, aby nauczyć się prawidłowo korzystać z tego oprogramowania, jeśli chcesz, aby Twoja praca wyglądała profesjonalnie. Pomóc Ci w tym może kurs, który znaleźć możesz chociażby na stronie https://exceliadam.pl/.
Microsoft Word jest jednym z najczęściej używanych programów do przetwarzania tekstów na świecie. Pozwala użytkownikom tworzyć dokumenty z tekstem, grafiką i innymi mediami. CV w formacie Word jest uważane za standardowe przez większość pracodawców i rekruterów, ponieważ można je otworzyć w dowolnej wersji Microsoft Word lub OpenOffice, co ułatwia pracodawcom czytanie.