Układ sterowania wybieraka skrzyni biegów i samej skrzyni połączony jest zazwyczaj poprzez kilka linek, które pozwalają precyzyjnie wybierać poszczególne biegi w skrzyni. Linki zmiany biegów w gumowym oplocie, jak każda inna część w samochodach, po jakimś czasie po prostu się zużywają. Najczęstszym problemem w uszkodzeniu tego elementu jest właśnie ten gumowy pancerz, który po pewnym czasie użytkowania lubi po prostu pęknąć albo zrobi się z niego tzw. harmonijka, która utrudnia poruszanie się metalowej linki w jego wnętrzu.
W przypadku tego typu uszkodzenia woda i brud dostają się bezpośrednio na pracujące metalowe elementy, powodując pęknięcie linki. W przypadku takiej awarii kierowca nie będzie w stanie dalej poruszać się samochodem, gdyż nie będzie miał możliwości wrzucenia odpowiedniego biegu, chyba że producent zastosował kilka linek do sterowania.
W niektórych modelach samochodu, szczególnie francuskiego koncernu PSA, zdecydowano się na użycie kilku linek do sterowania biegami. W przypadku uszkodzenia jednej z nich druga jest pozostaje sprawna i pozwala np. na wrzucenie drugiego biegu i dojechanie takim samochodem do domu. Części francuskie nie są kosztowne, dlatego też w przypadku uszkodzeniu jednej linki warto wymienić obie, aby cieszyć się długim i bezawaryjnym użytkowaniem skrzyni biegów.
Koszt takich linek jest niewielki, jednak ich wymiana w niektórych modelach jest nieco utrudniona, ze względu małą ilość miejsca w komorze silnika, przez co tego typu naprawę warto zlecić mechanikowi.