Komunikacja w każdym przedsiębiorstwie, które chce dobrze funkcjonować to podstawa. Na ten temat powiedziano już niemal wszystko, a do tego napisano kilkaset książek. Warto jednak pamiętać, że poza umiejętnościami miękkimi są tu niezbędne rozwiązania technologiczne umożliwiające porozumiewanie się pracowników, czy też kontakt z klientami. Choć dzisiejszy biznes w dużym stopniu oparty jest na świecie wirtualnym, nie możemy zapomnieć o systemach telekomunikacyjnych, zapewniających nieustanną łączność z odbiorcami produktów, poszczególnymi działami, czy firmami współpracującymi.
Wysoka jakość połączeń jest niezbędna, gdy chcemy się z kimkolwiek skontaktować telefonicznie. Aby uzyskać taki efekt niezakłóconej komunikacji, ważny jest wybór odpowiedniej centrali telefonicznej oraz skoordynowanie jej z działaniem wielu aparatów telefonicznych. Dobrze sprawdzają się tu systemy telekomunikacyjne oparte na sieci internetowej. W tym przypadku konieczne będzie zainwestowanie w urządzenia obsługujące VoIP. Wydane pieniądze przełożą się jednak na o wiele niższe rachunki za usługi telekomunikacyjne, dlatego warto rozważyć to rozwiązanie.