Zatrudnienie nowego pracownika wiąże się z koniecznością przygotowania dla niego stanowiska pracy. W przypadku pracowników biurowych do najważniejszych narzędzi pracy zaliczyć należy biurko oraz komputer. O ile zakup biurka, nie stanowi zwykle większego problemu, o tyle kupno odpowiedniego sprzętu może być dosyć trudne. Wybór rozwiązania uzależniony powinien być przede wszystkim od rodzaju wykonywanych czynności, a także dostępnego budżetu. Pracownik korzystający głównie z edytorów tekstu oraz arkuszy kalkulacyjnych zadowoli się przeciętnym zestawem za 2 tysiące złotych. Profesjonalny grafik będzie potrzebował znacznie lepszego i droższego sprzętu. W tym wypadku postawić można na nowe lub poleasingowe stacje graficzne. Niewątpliwą zaletą nowego zestawu jest to, że można go dokładnie dopasować do potrzeb zatrudnianego pracownika. W tym wypadku zamiast decydować się na zakup gotowego zestawu, lepiej zlecić złożenie urządzenia o wybranych podzespołach. Chociaż tego rodzaju rozwiązanie jest bardziej praktyczne, wiąże się z większymi kosztami. Wysokiej jakości stacje robocze mogą kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych. Każdy pracodawca musi więc sam odpowiedzieć sobie na pytanie, czy zatrudniany pracownik jest na tyle cenny, że warto dla niego inwestować w najlepszy i najdroższy sprzęt. Warto pamiętać, że poza zakupem jednostki centralnej istotne znaczenie ma także wybór urządzeń peryferyjnych, takich jak monitory, drukarki, klawiatury, myszy, czy tablety graficzne.
Pracodawcy, którzy nie chcą wydawać ogromnych sum na zakup sprzętu komputerowego mogą postawić na sprzęt poleasingowy. Wiele urządzeń dostępnych na rynku wtórnym wyróżnia się znakomitym stosunkiem ceny do jakości. Przykłady ciekawych zestawów biurowych znajdują się na stronie https://www.cebit.pl/komputery-poleasingowe/zestawy-biurowe. Oczywiście decydując się na zakup takiego urządzenia, trzeba liczyć się z tym, że nie wszystkie podzespoły mogą odpowiadać wymaganiom nowego pracownika. Wybór sprzętu poleasingowego to kompromisowe rozwiązanie, które pozwala stosunkowo niskim kosztem wyposażyć nowe stanowisko pracy. Zestawy komputerowe dla pracowników biurowych, którzy nie korzystają ze specjalistycznego oprogramowania pożerającego zasoby systemowe, można kupić już za niespełna 1000 zł. W tej cenie otrzymuje się skonfigurowaną jednostkę centralną wraz z systemem operacyjnym oraz monitorem. W związku z tym, że sprzęt przed wystawieniem na sprzedaż poddawany jest testom, kupujący ma pewność, że jest w pełni sprawny i pozbawiony wad.