Do najważniejszych elementów układu wydechowego zaliczyć należy kolektor spalinowy zbierający spaliny z cylindrów silnika i dostarczający je do jednej rury, tłumik, którego zadaniem jest ograniczenia hałasu generowanego podczas wydostawania się produktów spalania, a także katalizator ograniczający ilość szkodliwych substancji wydobywających się z rury wydechowej. Do elementów układu wydechowego należą też łączniki, obejmy, uszczelki oraz wieszaki. Trwałość poszczególnych elementów uzależniona jest od jakości zastosowanych materiałów, stylu jazdy, a także warunków drogowych. Przykładowo tłumik Astra G wytrzymać może 10 lat, natomiast ten sam element innego producenta trzeba będzie wymienić już po 5 latach. Poza zużytym tłumikiem bezwzględnie wymieniać należy również rozkruszony i niedrożny katalizator. Inne podzespoły mogą być poddawane naprawom.
Części układu wydechowego należy wymieniać wtedy, gdy pojawią się objawy świadczące o ich zużyciu. Podstawowym objawem świadczącym o dziurze w tłumiku bądź rurze jest zwiększona głośność pojazdu. Najczęstszą przyczyną tej usterki jest korozja metalowych elementów. Najprostszym i najbardziej skutecznym sposobem usunięcia takiej usterki jest pozbycie się starego tłumika i zastąpienie go nowym, wolnym od korozji. Jeśli chodzi o katalizator, objawem świadczącym o jego uszkodzeniu jest spadek mocy, a także wzrost zużycia paliwa. Wybierając nowy katalizator, należy zwrócić uwagę, by pasował on do danego modelu auta. Przykład produktu dedykowanego do pojazdu Daewoo Matiz znaleźć można na stronie https://pamaku.pl/katalizatory-dedykowane-daewoo-matiz-i2737.html. Sprawne działanie układu wydechowego wpływa na komfort jazdy oraz osiągi auta, dlatego warto regularnie kontrolować jego stan i wymieniać zużyte podzespoły.