O tym, że firma musi dbać o klientów, wiadomo nie od dzisiaj. Jednak nie zawsze jasnym jest, w jaki sposób dokładnie to robić. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy bardziej odpowiednim będzie drobny upominek, dołączony np. do zrealizowanego zamówienia, czy gratis wręczany już na początku ewentualnej współpracy. Niezmiennie jednak warto zadać sobie pytanie: co mogłoby być tym przedmiotem?
Niektórzy pracodawcy stawiają na drobne upominki, wręczane swoim kontrahentom zarówno na początku jak i na końcu owocnej współpracy. Takie uhonorowanie ma na celu okazanie swojego szacunku oraz zachęcenie do dalszego korzystania z usług danej firmy. Wśród najpopularniejszych podarunków wymienić można kubki z nadrukiem firmowym, notesy albo tanie długopisy reklamowe. Te ostatnie wykonywane są zwykle z dobrej jakości plastiku albo metalu i charakteryzują się nasyconym kolorem tuszu. Na ich grzbiecie zwykle umieszczane jest logo firmy, dzięki czemu stanowią dodatkową, wpadającą w oko reklamę.
Innymi upominkami mogą być kosze z owocami lub słodyczami, niewielkie pudełka związanych z firmą produktów, np. miody, próbki kosmetyków, a niekiedy nawet alkohol. Wszystko zależne jest przede wszystkim od dobrej woli przedsiębiorcy i od tego, czy w danej dziedzinie upominki takie są mile widziane. Jeśli chcemy postawić na oryginalność, prezentem dla godnego kontrahenta może być nawet sponsorowana wycieczka ze zwiedzaniem należącej do firmy winnicy albo voucher na weekendowy pobyt w SPA. Ograniczeniem jest jedynie budżet i wyobraźnia.