Sklepy odzieżowe to specyficzne miejsca, ponieważ oprócz sal z oferowanymi do zakupu elementami garderoby znajdują się tam również przymierzalnie, w których klienci mogą sprawdzić, czy dany strój na nich pasuje. Sukces na rynku odnoszą te sklepy, które potrafią we właściwy sposób zaprezentować towar i sprawić, aby odwiedzający je ludzie czuli się w pełni komfortowo. Jednym z istotnych elementów tworzących klimat takiego wnętrza jest odpowiednie oświetlenie.
W sklepach odzieżowych należy stosować różne rodzaje oświetlenia w celu wykreowania odpowiedniego nastroju oraz zaakcentowania wybranych elementów. Jeśli chodzi o witrynę i wejście, to jej jasność powinna być dostosowana do miejsca, w którym znajduje się dany obiekt (galeria handlowa, ulica itp.). Najlepiej zamontować tzw. szynoprzewody z diodami LED, umożliwiające zmianę sposobu oświetlania oraz ilości źródeł światła w zależności od aktualnych potrzeb czy oczekiwań.
Z kolei w przypadku regałów i powierzchni sprzedażowej zaleca się stosowanie opraw wąskostrumieniowych z barwą dostosowaną do wieku klientów – starsi lepiej reagują na ciepłą temperaturę barwową (około 2700K), natomiast młodsi na temperaturę chłodniejszą (około 4000K). Dobrym i uniwersalnym rozwiązaniem są nowoczesne lampy sufitowe z żarówkami LED-owymi.
Przymierzalnia jest kolejnym miejscem w sklepie odzieżowym, które należy we właściwy sposób oświetlić. Na decyzję zakupową klienta wpłynie pozytywnie zainstalowanie tutaj oświetlenia dającego wrażenie miękkiego światła bez ostrych cieni, które wypełni pomieszczenie jednorodnie. W tej roli dobrze sprawdzi się kinkiet led, zamocowany na ściance działowej. Lada sklepowa i kasa również wymagają oświetlenia. Istotna jest w tym przypadku funkcja użytkowa i ekspozycyjna, dlatego warto zamontować oprawy wiszące, które z jednej strony odróżnią ladę od pozostałej części sklepu, z drugiej zaś zagwarantują natężenie co najmniej 500 luxów.