W jaki sposób internauci szukają interesujących ich produktów?

Reklama i promocja w obszarze Internetu jest obecnie silnym narzędziem, którego potencjał warto wykorzystać. Do tego, aby opracować efektywne rozwiązania marketingowe, bardzo przydatna może okazać się analiza zachowań naszej grupy docelowej.

Zanim podejmiemy określone działania, warto zadać sobie pytanie, w jaki sposób osoby zainteresowane konkretnymi towarami bądź usługami mogą natrafić akurat na naszą ofertę. Wystarczy poświęcić chwilę na przemyślenia, aby dojść do pewnych wniosków, które mogą być pomocne.

Zdobywanie rekomendacji

Rekomendacje mogą być przekonujące dla potencjalnego klienta, zwłaszcza jeśli pochodzą od jego znajomych, rodziny, czy innych autorytetów. W związku z tym powinniśmy zatroszczyć się o możliwie najwyższą jakość obsługi osób, które korzystają z naszej oferty. W ten sposób można niejednokrotnie zostać zapamiętanym na przyszłość.

Oczywiście, siła rekomendacji w dużym stopniu zależy od okoliczności, takich jak chociażby lokalizacja, czy profil prowadzonej działalności. Jednak pozytywne i profesjonalne podejście do klientów z pewnością może zaprocentować. Zadowolone osoby mogą później polecić nas tym, którzy szukają akurat tego rodzaju towarów bądź usług.

Siła reklamy

Reklama pozwala czasem dotrzeć z naszą ofertą do osób, które wcześniej nie miały pojęcia o naszym istnieniu. Trzeba jednak przyznać, że obecnie przeciętny konsument komunikatami o podobnym wydźwięku zasypywany jest na każdym kroku, co sprawia, że bardzo trudno jest przykuć jego uwagę.

Stworzenie atrakcyjnej kampanii staje się powoli coraz większym wyzwaniem, dlatego jeżeli decydujemy się na takie działania, to powinniśmy pomyśleć o jak najszerszym ich zasięgu, a także jakości przekazu. Atutem może okazać się kreatywność, nieszablonowość, a także estetyka i dbałość o szczegóły.

Wyświechtane hasła mogą nie zrobić takiego wrażenia na potencjalnym kliencie, jakiego byśmy oczekiwali. Przesada jednak również może nie być najlepszym rozwiązaniem. Kampania reklamowa powinna być zatem dogłębnie przemyślana pod kątem atrakcyjności i przyciągnięcia uwagi – w przeciwnym wypadku możemy zwyczajnie zginąć w natłoku pozostałych komunikatów handlowych.

Nie oznacza to jednak, że nie warto się w ten sposób promować – ktoś, kto poszukuje określonej kategorii produktów i natrafi akurat na naszą reklamę, może się zainteresować ofertą.

Optymalizacja witryny internetowej

Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na intensywne działania w Internecie, ponieważ jest to medium o potencjalnie bardzo szerokim zasięgu. Stosować tutaj można zarówno mechanizm rekomendacji, jak również reklamę w tradycyjnym znaczeniu tego słowa. Jednakże warto pamiętać też o działaniach, które służą promocji, ale niekoniecznie wiążą się z wykupieniem ogromnego banera na innej stronie internetowej.

Do takich zaliczyć można choćby pozycjonowanie. Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych może być bardzo pomocna. Internauci bardzo często, gdy chcą znaleźć poszczególne usługi, produkty, czy informacje, wpisują interesujące ich hasło właśnie do rozmaitych wyszukiwarek. Wysoka pozycja naszej strony w wynikach może zwiększyć ruch w witrynie, a także przyciągnąć potencjalnych klientów.

Na czym polega pozycjonowanie?

Działania ukierunkowane na optymalizację strony określa się jako SEO, czyli Search Engine Optimization. Praca nad pozycją w wyszukiwarkach polega w dużej mierze na opracowywaniu treści, a zatem jeśli nie mamy do tego smykałki, dobrym wyjściem może być skorzystanie z usług podmiotów zewnętrznych.

Jeżeli nie chcemy zajmować się tym tematem samodzielnie, pomóc nam może firma pozycjonująca, czy też agencja SEO. Wsparcie w tym zakresie możemy uzyskać chociażby tutaj: https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie/.

 

Zasadniczo pozycjonowanie opiera się na umieszczaniu umiejętnie dobranych słów kluczowych w obrębie swojej strony. Można także zadbać o materiały z linkowaniem do naszej witryny pod konkretne frazy, opublikowane w innych miejscach w sieci, na przykład poprzez artykuły sponsorowane.

Co ma znaczenie przy pozycjonowaniu?

Bardzo istotnym elementem optymalizacji są słowa kluczowe. Kiedy użytkownik Internetu chce znaleźć coś za pośrednictwem wyszukiwarki, najczęściej formułuje zapytanie dotyczące tego, co go interesuje. Trzeba zatem przewidzieć możliwe kombinacje tych haseł i to właśnie na nie się pozycjonować.

Pamiętajmy, że chodzi o to, aby na naszą stronę trafiły głównie osoby, które są potencjalnymi klientami. Nie należy zatem optymalizować strony pod wszelkie możliwe tematy, a jedynie pod zakres działalności, w której się specjalizujemy.

Trochę inaczej sprawa wygląda, gdy nie zajmujemy się sprzedażą, a pracujemy choćby nad popularnością serwisu informacyjnego, który tworzymy. Publikowane treści powinny być dobre pod względem jakościowym, podobnie jak linki. Trzeba również podążać za wytycznymi wyszukiwarek, które są zmienne.

Warto też zwrócić uwagę na możliwość prowadzenia zakładki z aktualnościami lub wstawianiem przydatnych artykułów w formie w bloga. Takie działania noszą już znamiona content marketingu, jednak można również wykorzystać je do pozycjonowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jeden × dwa =